X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Auto en vervoer" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Veerdiensten, hoe veilig zijn ze

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
-1
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( -1 )
RSS van taxidi taxidi Auteur op infoyo sinds
17 Oktober 2008


Bekijk het profiel van taxidi
Datum: 25-11-2008
Auteur: Taxidi
De meeste schepen voldoen aan de technische normen maar er zijn ook kapiteins en bemanningsleden die het niet zo nauw nemen met de veiligheidsvoorschriften

Een paar ongelukken op een rij

  1. September 1994: Veerboot Estonia an Estland naar Stockholm, vergaat tijdens een zware storm. Problemen met de boegdeuren leiden tot het vollopen met water van het autodek. Van de 1000 mensen sterven er 852. Het schip zonk binnen een half uur.
  2. Mei 1996: Italiaanse veerboot Caralis loopt op de klippen bij Sardinie met 370 mensen aan boord. Allen hebben het gelukkig overleefd.
  3. Juni 1996: In de Golf van Napels ramt de Procida een rif en kapseist. Vier mensen komen hierbij om het leven.

Dit zijn maar een paar voorbeelden.
Constructiefouten, fout geladen schepen, bezuinigingen op onderhoud zijn vaak de redenen die ten grondslag liggen aan dit soort ongelukken.
Sinds 1997 zijn de veiligheidsvoorschriften dan ook aangescherpt voor de landen rond de Noord- en Oostzee.
In april 1990 werd brand gesticht aan boord van de Scandinavion Star die op weg was van Oslo naar Denemarken. 159 mensen verloren hun leven. Ingenieurs ontwikkelden toen een lichtgevende bewegwijzering die op het dek werd aangebracht.

Verscherpte veiligheidseisen

Tegenwoordig moet elke roro-veerboot noodglijbanen aan boord hebben die automatisch worden opgeblazen en sinds 1997 moeten alle veerboten in lijndienst een noodplan aan boord hebben om vlot te kunnen samenwerken met opsporings- en reddingsdiensten.
De steeds harder worden concurentie heeft er echter ook toe geleid dat meer en meer rederijen bezuinigen door personeel uit lagelonenlanden aan te trekken, die niet zo goed opgeleid zijn. Omdat bemanningsleden de passagiers in de juiste boten moet helpen bij een evacuatie is het noodzakelijk dat ze talen kunnen spreken. Bij de brand op de Scandinaian Star bleek dat scheepsleiding en bemanning amper in staat waren met elkaar te kunnen communiceren. Tegenwoordig is een werktaal verplicht.

Middellandse- en Egeische Zee

Griekenland, Spanje, Frankrijk en Italie weigeren aan de strenge bepalingen te voldoen met het argument: kortere routes en betere weersomstandigheden.
 Op deze veerdiensten staan reders en kapiteins oogluikend toe dat er teveel passagiers aan boord zijn, soms zelfs het dubbele aantal.
De schepen moeten jaarlijks hun veiligheidscertificaat laten vernieuwen maar het vermoeden bestaat dat de controleur al te gemakkelijk een certificaat afgeeft.

Over het algemeen zijn de Europese veerboten goede transportmiddelen. Vergeleken met andere transportmiddelen horen ze bij de veiligste vervoermiddelen die er zijn.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl