X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Auto en vervoer" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


De Braking bag, innovatieve remkracht

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( -1 )
RSS van emfkruyssen emfkruyssen Auteur op infoyo sinds
08 Augustus 2008


Bekijk het profiel van emfkruyssen
Datum: 05-09-2010
Auteur: Emfkruyssen
De airbag werkt als rem bij de braking bag. Deze braking bag†zorgt voor een stroeve wrijvingslaag tegen het wegdek. De auto wordt daardoor†licht opgetild en vertraagt hierdoor nog eens extra. Die extra rem is in†de nieuwe experimentele veiligheidsauto tussen de vooras en de bodemplaat ingebouwd, waardoor dit ruimtebesparing oplevert.††††

Werkend voordat de botsing plaatsvindt

De nieuwe braking bag verschilt nogal van de klassieke
airbag. Zo klapt de nieuwste airbag al open voordat de
botsing plaatsvindt en niet erna. De nieuwste airbag
dient tevens een ander doel.

De braking bag doet namelijk dienst als extra rem en
zit geplaatst in de bodem van de auto. Deze nieuwste
airbag werd ontwikkeld door ESF 2009, de allernieuwste
experimentele veiligheidsauto van Mercedes-Benz.
 

Het principe van de braking bag

Het principe van deze uitvinding is voor de auto-industrie nieuw.
Vertragen van de snelheid kan op verschillende manieren:
space-shuttles vertragen bijvoorbeeld met behulp van een
remmende parachute, vliegtuigpiloten gebruiken een omge-
keerde aandrijving en bestuurders van de supersportwagens
kunnen naast schijfremmen ook vertrouwen op een als lucht-
rem werkende achterspoiler.

Nu werd echter door de ingenieurs een nieuwe weg ingeslagen.
Zodra het pre-crash sensorsysteem van de auto voorziet dat
een botsing onvermijdelijk is, start het pre-safe-systeem een
volwaardige rem-ingreep. Tegelijkertijd ontvouwt zich de 
braking bag, die zich tussen de voorste asdrager en de
onderplaat van de auto bevindt. Vervolgens wordt in een
fractie van een seconde een stroeve wrijvingslaag tegen het
wegdek gedrukt, waardoor de auto twee maal zo snel afremt.

 

Extra kreukelzone

De braking bag fungeert als extra kreukelzone. Experts hebben
berekend dat de vertraging door de airbagrem bij 50 km/uur
hetzelfde effect bereikt als bij een 180 mm langere voorkant.

Een ander voordeel is dat de braking bag het kenmerkende
'duiken'  van de neus van de auto bij een maximale remingreep
compenseert.
De auto komt  zelfs heel even aan de voorkant omhoog,
waardoor de gordelspanners nog effectiever hun werk doen.

Zodoende heeft de braking bag ook een positieve uitwerking
op de doeltreffendheid van de beschermingssystemen voor
de inzittenden.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl