X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Auto en vervoer" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Vervolg op vrachtwagens en veiligheid

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Jmbischop1 Jmbischop1 Auteur op infoyo sinds
16 November 2009


Bekijk het profiel van Jmbischop1
Datum: 15-12-2009
Auteur: Jmbischop1
Van harte welkom bij deze collum, Ik heb jullie reeds verteld hoe het mis gaat op de weg. De gewone automobilist begrijpt vaak niet wat de vrachtwagen wil. In dit vervolg wil ik hier op verder gaan. Verder wil ik jullie graag verder vertellen over de "kwaliteiten" van de buschauffeur. Ik wil jullie er graag nog eens op wijzen dat dit artikel uitsluitend is bedoeld om de verkeersveiligheid op de weg te bevorderen. Verder zou ik graag willen dat programmas als blik op de weg, meer aandacht zouden besteden aan de veiligheid, i.p.v. de bekeuringen.

De buschauffeurs

Om te beginnen wil ik jullie nog even vertellen over mijn ( en de meeste chauffeurs) frustraties tegenover de buschauffeur. Allereerst, blijkt de buschauffeur zoals reeds gemeld, heel vaak een amateur te zijn, die slechts incidenteel op de bus rijd. Uiteraard geld hierbij een uitzondering voor de chauffeurs in het openbaar vervoer. Voor deze laatste kan ik wel respect opbrengen, want ik kom met mijn vrachtwagen ook wel eens in de binnenstad, en daar wordt je niet altijd heel gelukkig van, Vaak zijn de straten gewoonweg te smal om vatsoenlijk door te kunnen rijden, en vooral het bochtenwerk is geen eenvoudige opgave. Hierover later meer.
Nu even terug naar de touringcar chauffeur.
Ze mogen op de snelwegen gewoon inhalen, waar voor de vrachtwagen een inhaal verbod geld, verder zijn ze niet begrenst zoals de vrachtwagen, en rijden ze daarom ook strucktureel veel te hard,

Ik begrijp echt helemaal niks van dit venomeen, vooral omdat er veel ongevalen met bussen zijn, en in het geval van een bus-ongeval, zijn er vaak veel menselijke slachtoffers. Ik hoop dan ook dat er iemand is die dit leest, er iets mee kan.

Onbegrip op de snelweg.

Nu volgen er stap voor stap aanwijzingen voor een goed begrip tussen auto en vrachtwagen.

Bedenk altijd, in iedere situatie zonder enige uitzondering,

Als u de chauffeur kunt zien, dan kan hij u ook zien.

Dit betekend uiteraard ook, als u de chauffeur niet kunt zien, hij u ook niet ziet.
Zorg altijd als u in de buurt bent van een vrachtwagen, dat u oogcontact heeft met de chauffeur, dan heeft u de grootste kans dat u niet wordt geraakt.

Dode hoek

Zoals u ongetwijveld weet, hangt de moderne vrachtwagen vol met spiegels. Aan de rechtse kant hebben we de dobly spiegel,,, om de zogenaamde dode hoek direct naast de rechter deur te overzien. Dan hebben we de volgwagenspiegel, deze is om de trailer of aanhanger te kunnen volgen als de vrachtwagen een bocht naar rechts maakt. Vervolgens hebben we dan nog de stoeprand spiegel, Hiermee kan de chauffeur recht naar beneden kijken net naast de rechter portier, zodat hij exact kan zien waar het rechtervoorwiel naartoe gaat.
En dan hebben we nog als laatste de niet onbelangrijke achteruitkijkspiegel. En ja de naam verklaart alles, je kunt ermee achteruit kijken. Deze bevind zich aan de linker en aan de rechterkant van de vrachtwagen.
Nu is er een klein probleempje, In een vrachtwagen zit geen binnenspiegel zoals bij de luxe wagen. Dit betekend dat de vrachtwagenchauffeur niet in het midden achteruit kan kijken.
Let op ! Dit betekend dat hij/zij alleen maar langs de vrachtwagen kan kijken, en omdat een beetje vrachtwagen al gauw 2,50 m breed is, betekend dit, " als u recht achter een vrachtwagen rijd, kan de chauffeur u niet ziet. dus als de vrachtwagen stil staat, en hij wil achteruit gaan rijden. zorg er dan ook altijd voor, dat u oog contact met de chauffeur krijgt via een spiegel, Hij/zij zal anders gewoon achteruit gaan rijden, en daar kunnen de meest luxe wagens niet tegen.
Maar ook aan de rechter kant van de vrachtwagen, bevind zich nog altijd een enorme dode hoek, ontdanks de vele spiegels.

Hierover schrijf ik in mijn volgende collum meer.

Tot zover weer een beetje meer veilgheid op de weg, voor u en ons.

Hartelijke groeten en tot schrijfs

Marcel

Reacties op dit artikel
H. blaak, 2010-01-27
( -1 )

Je bent nog een spiegel vergeten nl aan de voorkant FRONTSPIEGEL en dient voor als je stistaat en iemand die vlak voor je oversteekt,kleine kinderen of personen bij stoplicht,je die ziet en is zeker al 2jaar verplicht.

gr. H. Blaak
Piet-jan, 2010-02-19
( 0 )

Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl