X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Auto en vervoer" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Een vrachtwagenchauffeur is ook maar een mens.

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Artefact Artefact Auteur op infoyo sinds
02 Januari 2010


Bekijk het profiel van Artefact
Datum: 14-01-2010
Auteur: Artefact
38 jaar lang heb ik langs de Nederlandse wegen gereden, met grote en kleine wagens en met gewichten van 30 tot 90 ton. In die 38 jaar is er veel veranderd. De Nederlandse wegen, de vrachtwagens en chauffeurs zijn verbeterd.

In die tijd dat ik begon met chaufferen kon je, wanneer je eenmaal je grote rijbewijs had gehaald, zo op een vrachtwagen stappen. Wanneer je dat rijbewijs eenmaal had, mocht je tegelijk op allerlei voertuigen rijden.
Tegenwoordig is het allemaal anders, nu heb je voor elk type voertuig een apart rijbewijs nodig en bovendien, de juiste papieren op zak hebben om überhaupt de weg op te mogen. Zo moet je voor elk type vervoer een aparte diploma hebben. Chauffeur zijn is een vak apart, je moet er veel voor geleerd hebben en om een goed chauffeur te zijn is jaren ervaring essentieel. Op hoogtijdagen wanneer er veel vrachtwagens op de weg zijn, maar ook bij minder drukke tijden, is het mee eens opgevallen dat niet alle chauffeurs zich altijd als vakmensen op de weg bevinden. Is het nonchalance, routine of onbekwaamheid, ik weet het niet, maar levensgevaarlijke is het wel.

Wanneer er meerdere vrachtwagens achter elkaar aan rijden, zie je vaak dat vrachtwagens bumper aan bumper rijden. Terwijl er toch een wettelijk minimale afstand tussen rijdende voertuigen is.

Ongeveer 40% van de verkeersongevallen bestaat uit kop staart botsingen. In 90 % van die gevallen had dit, door het houden van meer afstand voorkomen kunnen worden. De minimale veilige afstand tussen voertuigen is, door 2 seconden afstand te houden. Tijdens slechte weersomstandigheden zoals laagstaande zon, mist, regen en sneeuw zul je nog meer afstand moeten houden. Bijna al het vrachtverkeer rijdt tegenwoordig rond de 90 km/h op de autosnelwegen. Dit betekent dat een veilige minimale afstand ongeveer 50 m is.
De boetes die op bumper kleven staan zijn niet gering. Deze beginnen al bij € 145 en lopen op tot zo‘n € 400.

Helaas zijn niet alle bumper klevende chauffeurs zich bewust dat zij zich, op dat moment, met strafbare feiten bezig houden en dat zij zichzelf en anderen hierdoor in gevaar brengen.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl